onsdag 22 mars 2017

Guideline - en sågning.

Hyllas den som hyllas bör och såga den som sågas bör. Givetvis är det mycket roligare att skriva ett inlägg om hur bra service jag fick av sportfiskegiganten bara för någon dag sedan än en sågning som den nedan. Marknadsekonomins krafter tarvar dock en sågning då och då för att kunna ställa saker i kontrast.

Först köpte jag ett par handskar (http://www.fishline.se/fir-skin-cgx-wind-proof-mittens-handskar/product_details.php/products_id/3517) från Guideline men sömmen sprack efter bara någon dags användning. Jag orkar dock inte vara jobbig och sedermera tappar jag även bort den trasiga handsken.

Några veckor senare köper jag en annan handske från Guideline (http://www.fishline.se/guideline-fir-skin-fingerless-handskar/product_details.php/products_id/2651). På insidan av varje handske är dock en mindre bibel insydd. Lappen skaver givetvis mot handen då handsken sitter tight. Jag sprätter försiktigt upp lappen bara för att inse att lappen är fastsydd med handskens enda söm. Även denna handske är nu förstörd.



Nu bestämmer jag mig för att vara jobbig. Jag mailar Guideline och förklarar vad som hänt. Tre veckor senare har jag fortfarande inte fått något svar.

Usel kvalitet kan bortförklaras med att det kanske var ett måndagsexemplar. Den idiotiska designen att sätta två gigantiska lappar i ett par tighta handskar kan vara en tankevurpa. I kombination med total avsaknad av service är det mest troliga att Guideline behöver en knäpp på näsan för att komma på banan. Då jag inte har någon megafon blir det här mitt sätt att knäppa på näsan.

Om det inte blir något fiske?? Jodå! I helgen kommer hela TCK, förstärkta av en snut, över för fiskehelg på öjn. Prognosen säger kallras, nordan, snöblandat och tryckfall. Lär bli episkt, eller inte. Men taggad som fan är jag ändå!

// Jake


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar