onsdag 23 oktober 2013

Grisagäddan

Hur skall jag förbättra mitt fiske!?!?!?!

Hur skall jag förbättra mitt fiske tänker jag alltid när jag är på sjön och det går trögt. Jag brukar vad man i pokertermer kallar tillta när jag fiskar och det går trögt. Tillta innebär att man satsar mer pengar än vanligt på kort man i normala fall inte skulle torka sig i arslet med. Ska jag dra en parallell till fisket när det gäller att tilta så blir det lite samma sak, jag sätter på drag jag inte skulle ta i med en kroklossare använder fiskesätt som jag inte ens skulle kunna drömma om resultera i en fisk. Detta fenomen händer oftast för mig när jag har tuffa gäddagar, inte riktigt lika tålmodig med gäddan som dom andra fiskarna. Har på något sätt växt upp med talesätten;
-Gädda går inte att äta (pappa som tycker man skall äta all fisk man fiskar) för övrigt den bästa fisken att göra fiskfärs på!!!
-Gädda är inget roligt att fiska, som att kasta en köttbit med krok till lejonen på zoo garanterad fångst (ingen sport)
mm.

 Tänkte därför till helgens fisketur införskaffa mig själv i bättre självförtroende till det jag gör när jag fiskar.
Tro på det betet jag fiskar med inte byta så ofta, lägga upp en tydlig strategi och försöka följa den.
 Märker jag att gurkan få fisk på sina metoder och jag inte så självklart byter jag.
Tänker såhär till helgens gäddfiske. Mycket gummi har ett par sköna beten med långa gummisvansar som skall få syna Östersjöns mörka vassar och förhoppningsvis dra till sig ett par gäddor. Tänker försöka fiska åt andra hållet också ex: man ligger och fiskar mot en vass, då fiskar jag utåt från vassen tror dom kan ligga där och bara vänta på betesfisken som kommer in utifrån. Tänkte även försöka gå rätt nära botten med gummit, får se om det är där dom trycker eller om jag måste gå grundare. Motto för helgen kommer iallafall att bli tålamod. Nu längtar jag som fan hoppas tiden kan gå lite fortare så man iallafall kan få fredag och köpa lite grejjer. Vi hörs hej!!
/////// E.F.T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar