måndag 21 oktober 2013

Någon gång skall vara den första...

E.F.T gör sitt livs första blogginlägg.
Dagen har varit omtumlande har varit på sjukhus med sambon. Barnafödande på G!
Det värsta och det lite pinsamma att skriva här(hoppas inte sambon läser detta) är att jag tänkte på helgens fiske 95% av tiden vi var på sjukstugan.
FAN FAN FAN det skulle varit 14 november svissade runt i mitt huvud hela dagen.
Jag skulle ju äntligen få fiska igen, har haft svårt att ta tid till det på sistone.
Nej det skulle tydligen födas, tänkte bara på fiske. Läste www.fiskesnack.com, tänkte jag skulle börja göra egna tafsar, vilka beten saknar jag, hur ska mitt kommande fiskesett se ut mm, och så lite barnfödsel förstås. Men den får bara inte komma nu, jag skall ju få fiska en heldag på söndag med gurkan! Ta upp båt på måndagen lite snabbt förhoppningsvis, för att sedan fiska nästan hela måndagen också. Äntligen hemma blev inget barn idag kommer förhoppningsvis när det ska. Nu skall det jobbas tom lördag kommer ha svårt att göra ett bra jobb denna vecka med så mycket fiskeabstinens i kropp och knopp. Fredag kommer lönen brukar inte sluta väl när man bara ska köpa lite tafsar och en kroklossare, har ägt 2 kroklossare båda mina fiskepolare tillika lagmedlemmar i T.C.K har sumpat dom 2 jag ägt.
Tänker därför såhär, ska skriva en fet lista på vad som skall köpas och hoppas på motsatt effekt att jag inte köper så mycket om jag skriver så stor lista.

-kroklossare
-färdiga tafsar
-kit att göra egna tafsar
-McMy
-McTail
-Lite större jiggskallar till shaddjiggar
-söders egna stingerkrokar för shaddjiggar
-Öringdrag (funderar på att köpa dessa på huntyard och berras tycker dom har större utbud på öringdrag)
-Fiskeväska modellen för jerkar

Vi får se vart det landar, kommer skriva ett till inlägg innan söndagens fiske om lite tankar jag har där jag ska förbättra mitt fiske, skit på er!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar